Ønskeliste og bugs

Spørsmål angående hvordan en bruker nettsidene til BergensBowl, feilmeldinger, forslag til endringer o.l.

Moderator: Administratorer

Postby OleM » Wed Jan 20, 2010 7:19

Lurte på en ting.
Når man velger å se på et lag f.eks klikker på våren 2010 og velger Lønborg så ser man stats siden til laget samt hvem de har spilt mot.
Er det mulig å få inn en link til matchene. Det står jo hvem man har spilt mot, men må lete igjennom alle spilte kamper (på høyresiden) for å finne akkurat den spesifikke kampens stats.

Håper du forstår.
OleM
Star Player

Postby Sralialo » Sat Mar 06, 2010 14:03

Er det mulig å inkludere navnet på treneren i kampreferatene? Det er jo forholdsvis mange lag nå, og det dukker rett som det er opp kmaper med lag som jeg ikke umiddelbart vet hvem som trener. Da hadde det vært ganske digg å slippe å måtte klikke seg inn på laget for å sjekke hvem sitt lag det er.
Sralialo
Mega-Star

Postby Rune » Mon Mar 08, 2010 13:38

Begge disse forslagene er veldig gode. Skal sette dem på lista...
Rune
Site Admin

Postby Odin » Fri Jun 18, 2010 0:31

Vi begynner å bli ganske mange lag i Friturnering etter hvert, og veldig mange av lagene som ligger nederst er inaktive. Både fordi de har trukket seg tilbake og aldri kommer til å spille mer (type Useless Twats), de har gjort det så dårlig at treneren deres har bestemt seg for å starte fresh med nytt lag av samme rase, eller har sluttet å spille mer eller mindre permanent av forskjellige andre grunner.

Så, det jeg foreslår er å lage en ny "turnering" som egentlig ikke er en turnering men bare en "pool" av inaktive lag. Jeg har tenkt litt på hva kriteriene for inaktive lag skal være, og jeg har kommet frem til at en grei løsning kan være at lag som har under 100 friturneringspoeng automatisk øverføres til "Pensjonerte Lag"-listen. Hvorfor akkurat 100 poeng? Fordi det per poengsystemet er umulig å havne på under 100 poeng så lenge man har spilt en friturneringskamp i løpet av sesongen. Man bør også selvfølgelig kunne få plassert laget sitt der ved forespørsel, og hvis for eksempel Ronny får lyst til å spille med Furulunden igjen, er det bare å melde det på friturnering, og ta det "out of retirement".
Odin
Mega-Star

Postby Bjørnar » Fri Jun 18, 2010 8:09

seconded!
Bjørnar
Star Player

Postby tafta » Fri Jun 18, 2010 9:42

Eg og tykkjer ei opprensking av Friturneringa er på sin plass, og det at alle lag som har under 100 poeng etter ein sesong blir overført til ein skjult 'Pensjonerte lag'-serien tykkjer eg er ein god ide. Det vil per dags dat ta vekk over 40 lag og gjere det mykje meir oversiktleg. Så kan alle som har lag med mindre 100 poeng og ynskje å spele med dei overføre dei tilbake to Friturneringa etter behov.

Ein ting til er vel att det kanskje fortsatt er behov for å redusere poengmengda til alle Pensjonerte lag etter kvar Fri Turneringssesong på lik linje med Fri Turneringslaga. Ikkje akkurat store poengsummane det gjeld, men viss laget kjem attende så bør vel poengsummen vere rett.

Eit alternativ viss det er vanskeleg å fjerne lag i Fri Turneringa er vel å berre vise alle lag over 100 poeng i tabellen. Det er vel enklare å få til vil eg tru. Alle laga vil vere med i Fri Turneringa endå, men kun lag med over 100 poeng vil visast på tabellen. Det vil ikkje vere noko hindring for folk å spele med laget sitt sjølv om det ikkje visast på tabellen. Ein kan kanskje ha det slik at Fri Turnerings datane står på lagets heimeside så det er mogeleg å sjå det der iallefall for lageigaren.

Hellar eigentleg mot det siste alternatived med å berre skjule lag under 100 poeng.
tafta
Legend

Postby Odin » Sun Jun 20, 2010 22:19

En ting til som jeg har vært litt frem og tilbake på om egentlig trengs men som jeg har landet på at jeg savner: Skulle likt å se en datomerking på når kampene ble spilt på lagoversiktene.
Odin
Mega-Star

Postby Christian » Sat May 26, 2012 20:51

Jeg har funnet en bug: i edit_user.php går det an å skrive inn detaljer selv om man ikke er logga inn.
Christian
Legend

Re: Ønskeliste og bugs

Postby Rune » Wed Oct 03, 2012 13:22

Har visst sneket seg inn en feil som gjør at tabellen ikke vises på turneringssiden. Skal få fikset det.

Det er heldigvis linker til alle lagene i kampoversikten under.
Rune
Site Admin

Postby Christian » Thu Oct 04, 2012 19:08

Ønske: Link fra forumet til forsida, sånn som det var før.
Christian
Legend

Postby Rune » Fri Oct 05, 2012 11:38

Christian wrote:Ønske: Link fra forumet til forsida, sånn som det var før.

Ja, jeg ønsker også dette. Det var mulig å sette opp enkelt i den gamle versjonen av forumet, men ikke i den nye utgaven. Så må nok modifisere forumet for å få det til.

Har fikset feilen med tabellen, og samtidig oppdatert linkene til regelboken m.m. på forsiden slik at de nå har siste versjon.
Rune
Site Admin

Postby Rune » Sat Oct 06, 2012 15:04

Noen flere små-endringer:

* Dato kampen ble spillt i kamphistorikken på lagsiden
* Inkludere navnet på treneren i kampreferatene
* Link til kampreferat-siden fra kamphistorikken
* Link til kampreferat-siden fra turneringssiden
Rune
Site Admin

Postby Cardinal Biggles » Fri Feb 01, 2013 20:38

Bug:

Gikk på HOF Teams, fikk denne:

SELECT ROUND((Cast(Score-OppScore AS SIGNED)/Matches),2) AS Col, t.Race_Name, Coach_Id, t.Name as TName, Matches, Fullname, t.Id as Team_Id, Small_Logo, Def_Small_Logo, Race_Id FROM HOF_TEAM_STATS, TEAM_INFO_VIEW t, USER, PLAYER_DETAILS_VIEW p, PLAYER_TYPE WHERE HOF_TEAM_STATS.Team_Id=t.Id AND Matches>=3 AND t.Coach_Id=USER.Id AND t.Id=p.Team_Id AND PLAYER_TYPE.Id=p.Player_Type_Id AND p.Status>0 GROUP BY p.Team_Id ORDER BY Col DESC, Matches DESC LIMIT 10 SELECT ROUND((Cast(HOF_TEAM_STATS.Cas-HOF_TEAM_STATS.OppCas AS SIGNED)/Matches),2) AS Col, t.Race_Name, Coach_Id, t.Name as TName, Matches, Fullname, t.Id as Team_Id, Small_Logo, Def_Small_Logo, Race_Id FROM HOF_TEAM_STATS, TEAM_INFO_VIEW t, USER, PLAYER_DETAILS_VIEW p, PLAYER_TYPE WHERE HOF_TEAM_STATS.Team_Id=t.Id AND Matches>=3 AND t.Coach_Id=USER.Id AND t.Id=p.Team_Id AND PLAYER_TYPE.Id=p.Player_Type_Id AND p.Status>0 GROUP BY p.Team_Id ORDER BY Col DESC, Matches DESC LIMIT 10
Ninjas are way cooler than pirates.
Cardinal Biggles
Super-Star

Postby tafta » Wed Oct 05, 2016 13:08

Hei,

ser ut til at det etter siste oppdatering av nettsidene har dukka opp ein bug med print-funksjonen i Google Chrome. Når eg prøver å skrive ut eit lag så får eg no at det totale antallet sider vil bli 45000 eit eller anna. Det går sjølvsagt an å begrense seg til 1 side og berre få hovedsida, men om ein ikkje tenkjer seg om så set jo printer igang med å printe ut 45k sider noko få er interesserte i:)

Sjekka Internet Explorer og der ser det ut som alt er good så brukte den i denne omgang og får ut ei side per lag som normalt.
tafta
Legend

Postby Rune » Wed Oct 05, 2016 17:44

Trygve meldte om det samme, men jeg greide ikke å reprodusere det. Men nå så jeg at på jobb fikk jeg tusenvis av sider. Der var papirstørrelse Letter valgt. Hvis jeg endret til A4 ble det en side igjen. På hjemmePCen får jeg ikke dette med Letter, men med A5 fikk jeg noen tusen sider. Får du mange sider hvis du bruker A4?

Har ikke gjort noen endringer på sidene i det siste så mistenker at det er en endring i Chrome som er årsaken her.
Rune
Site Admin

Postby tafta » Wed Oct 05, 2016 20:21

Merkelegt, sjekka no etter oppdatert lag frå kampen mot Odin og no var det attende til 1 side og alles gut...
tafta
Legend

Postby Odin » Wed Nov 30, 2016 15:51

Heisann! Dverge-rerolls er priset 10k for lavt. Skal være 50k, nå er de 40k (som de var før i tiden).
Odin
Mega-Star

Postby Rune » Wed Nov 30, 2016 21:58

Odin wrote:Heisann! Dverge-rerolls er priset 10k for lavt. Skal være 50k, nå er de 40k (som de var før i tiden).

Ser man det. Det har jeg visst ikke fått med meg. Når ble de endret til 50k? Må ha vært feil en stund.
Rune
Site Admin

Postby Rune » Sun Feb 05, 2017 15:23

Da er prisen for dverge-rerolls rettet. Ville ikke gjøre den endringen midt i en sesong. Eksisterende dvergelag har dermed fått en liten økning i Team Value
Rune
Site Admin

Previous

Return to Nettsidene