Ny versjon av nettsidene

Spørsmål angående hvordan en bruker nettsidene til BergensBowl, feilmeldinger, forslag til endringer o.l.

Moderator: Administratorer

Ny versjon av nettsidene

Postby Rune » Mon Apr 20, 2015 22:54

Har fått inspirasjon til å fikle litt med nettsidene sånn innimellom i det siste, så det blir forhåpentligvis en del forbedringer rullet ut med ujevne mellomrom framover. I dag har jeg oppdatert med følgende endringer:

• Påbegynt omfattende endringer "bak panseret" for å gjøre sidene litt mindre vidåpne for hackere.
  • Turneringssiden har nå en kolonne for seiers-prosent
  • Har skrotet hele poengsystemet i Fri turnering, som i praksis ikke fungerte. I stedet har hvert lag fått en Fri Turnerings-rating. Ratingen er enkelt og greit seiersprosent ganget med tusen, men der hvert lag har fått lagt til 10 fiktive uavgjort-kamper slik at det blir lagt litt vekt på å ha spillt noen kamper. Et ferskt lag vil dermed starte med en rating på 500. Formelen er ikke så veldig gjennomtenkt og kan lett endres hvis det kommer gode forslag til forbedringer.
  • Sist, men ikke minst: Alle som har spilt minst en kamp i ligaen kan nå opprette kamper selv i Fri turnering! (se linken Sett opp kamp rett over tabellen)
Rune
Site Admin

Re: Ny versjon av nettsidene

Postby tafta » Wed Apr 22, 2015 14:06

Supre saker. Å kunne sette opp kampar i fri turneringa er veldig greit å kunne gjere pluss dei tre andre punkta ser ut som gode forbetringar og for min del.

Keep up the good work, Rune!
tafta
Legend

Postby Sralialo » Thu Apr 23, 2015 14:20

Det er jo flott. Da kan jeg snart gå tilbake til å ha samme passord her som jeg har i nettbanken:-P

Hva er det som skjer med ligatabellen forresten? Det er plutselig to kolonner merket 1 og 2, som ikke ser ut til å gjøre så mye. Har du noen spennende planer?
Sralialo
Mega-Star

Postby ja9nge » Thu Apr 23, 2015 22:15

Tror kolonne 1 og 2 er til å sette opp kamper som nevnt over. Det er nok kun relevant for friturneringen?
ja9nge
Veteran

Postby Rune » Sun Apr 26, 2015 13:43

Ja, kolonne 1 og 2 har med oppsett av nye kamper å gjøre, og skulle ikke vært synlig i ditt tilfelle. Det skyldes at nettleseren din husker deler av den gamle versjonen av nettsidene, så hvis du klikker reload/F5 e.l. skal de forsvinne
Rune
Site Admin

Return to Nettsidene